تاريخچه شرکت

شرکت امداد خودرو سایپا (سهامی خاص) بعنوان حلقه تکمیلی در شبکه خدمات پس از فروش گروه خودرو سازی سایپا، با هدف پاسخ به نياز امدادرساني خودروهاي گروه سايپا در سطح جامعه شكل گرفت. اين شركت با چشم‌انداز دستيابي به وفاداري مشتري و سرآمدي در ارائه خدمات در سطح كلاس جهاني، نهادينه شدن فرهنگ خدمت در سازمان و جامعه و مسؤوليت تامین و ارائه نیازهای امدادرسانی سیار به خودروهای تولیدی گروه سایپا، در تاریخ 26/08/1381 تحت شماره 195009 با سرمایه اولیه دو میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط شرکت سایپا یدک به ثبت رسید.

اين شركت، با انجام مطالعات كارشناسي دقيق به بررسي كامل و همه جانبه موضوعات مرتبط با امداد رساني پرداخته و الگوهاي موفق امداد در سطح جهان همچون ADAC ، GREEN FLAG ، OAMTC و ... را مطالعه نموده و پس از آن وارد فاز برنامه ريزي، تدارك و اجرا شد تا جايي كه موفق گرديد توسط نمايندگي ها و عامليت هاي مجاز خود، به خودروهای گروه خودرو سازي سايپا خدمات ويژه ارائه دهد.

شركت امداد خودرو سايپا با بهره‌گيري از امكانات و تجهيزات مناسب ، پرسنل مجرب و نمايندگان امداد فعال در سطح كشور، سعي در ارائه خدمات مطلوب در سطح گسترده نموده است . ليكن پس از مطالعات و بررسي‌هاي انجام شده در سال‌هاي گذشته و بررسي روند درخواست امدادرساني، با توجه به جهت‌گيري‌هاي جديد خدمات پس از فروش گروه خودروسازي سايپا ، فعاليت طراحي ، فروش و ارائه انواع خدمات در قالب بسته‌هاي خدماتي (كارت‌ نارنجي) به شركت امداد خودروي سايپا واگذار گرديد ، كه منجر به طراحي و اجراي بسته‌هاي خدماتي در قالب كارتهاي نارنجي ‌گرديده است .

بر همين اساس چشم‌انداز شركت تحت عنوان "پيشتاز در ارائه خدمات نوآورانه و با ارزش به مشتريان و سودآور در سطح استانداردهاي جهاني" تعريف شده و مأموريت شركت به "طراحي، فروش و ارائه انواع خدمات از طريق بسته‌هاي خدماتي به مشتريان خودروهاي گروه خودروسازي سايپا" مورد بازنگري قرار گرفت.

در حال حاضر نيز با توجه به ورود شركت به حوزه كسب و كارهاي جديد ، طي برگزاري جلسات شوراي سياست گذاري ماموريت شركت به "طراحي ، فروش و ارائه خدمات به دارندگان خودرو از طريق شبكه هاي خدماتي" مورد بازنگري مجدد قرارگرفته و ارائه خدمات به كليه دارندگان خودرو در سراسر كشور در دستوركار شركت قرار گرفت .

دفتر مركزي شركت در تهران،  کیلومتر 14بزرگراه شهيد لشگري(جاده مخصوص كرج)،  روبروی شرکت سایپا دیزل، شماره 140 واقع مي باشد . در حال حاضر شركت با استقرار پایگاه هاي روزانه و همچنين پایگاه هاي شبانه روزی در سراسر کشور و بکارگیری نیروی هاي ماهر در حال ارائه خدمات به كليه مشتريان و دارندگان خودرو در سراسر كشور مي‌باشد.

 ماموريت

* 

          طراحي ، فروش و ارائه خدمات به دارندگان خودرو از طريق شبكه هاي خدماتي

چشم انداز

* 

          پیشتاز در ارائه خدمات نوآورانه و با ارزش به مشتريان

* 

          سودآور در سطح استاندارد جهاني

ارزشها و اخلاقيات

* 

          رعايت کرامت انسانی ذينفعان

* 

          صداقت و اعتماد متقابل در تعاملات با ذينفعان

* 

          ترجیح مصالح اجتماعی بر منافع سازماني

* 

          مشارکت در تصميم گيری و کار تيمي

اعضای هیأت مدیره شرکت

* 

          آقای محسن عیسی وند نماینده شرکت بازرگانی سایپایدک بعنوان رئیس هیأت مدیره

* 

          آقای بهزاد پناهی لزرجانی نماینده شرکت تولیدی رینگ سایپا بعنوان مدیر عامل و عضو هیأت مدیره

* 

          آقای عباسعلی غیاثی نماینده مرکز تحقیقات و نوآوری خودرو سایپا بعنوان نایب رئیس هیأت مدیره

* 

          آقای امیرحسین نعمت بخش نماینده شرکت سایپا بعنوان عضو هیأت مدیره

همكاري‌هاي تجاري شركت امداد خودرو سايپا

سيستم‌هاي مديريتي

شركت امداد خودرو سايپا به منظور كسب موفقيت در دست‌يابي به چشم انداز و اهداف راهبردي خود به استقرار سيستم مديريتي مناسب در مسير تعالي پايدار اقدام نموده است و با تحليل مناسب فاصله وضعيت موجود و وضعيت مطلوب به شناسايي راه حل‌ها و تامين منابع و انگيزه‌هاي لازم براي اجراي آن‌ها اقدام مي‌كند.

اين سازمان سيستم مديريت كيفيت خود را مطابق با الزامات استــاندارد ISO9001-2000 ، از سال 1385، مستند، مستقــر و نگهـداري نموده و به طور مستمر اثر بخشي آن را بهبـود مي دهد و در حال حاضر تغييرات لازم مطابق با ويرايش 2008 استاندارد ISO9001 در مدارك و مستندات شركت لحاظ گرديده است. بعلاوه در راستاي برآوردن نيازهاي مشتريان و توجه به خواسته‌هاي ايشان، استاندارد ISO10002 از سال 1387 در شركت پياده‌سازي گرديده است.

در سال 1391 طي تصميمات مديريت ارشد سازمان در راستاي هم سويي با سياستهاي كلان گروه خودروسازي سايپا، تصميمات جهت پياده سازي استاندارد ISO14001 اخذ گرديده و علاوه بر آن به منظور ارتقاء سطح سلامتي، ايمني و دانش كاركنان به عنوان اصلي ترين سرمايه هاي سازماني،استقرار استانداردهاي OHSAS18001 و ISO10015 نيز در دستور كار قرار گرفت و نهايتا در تابستان 1392 شركت موفق به اخذ گواهينامه هاي استانداردهاي مذكور گرديد.

مديريت شركت، ضمن رعايت ضوابط اين نظام‌ها و تأمين ساز و كارهاي لازم، با استفاده از روش‌هاي نوين مديريتي، جهت بهبود مداوم و نظارت بر عملكرد اين سيستم به منظور يكپارچگي در نظامهاي ارزيابي عملكرد و پايش شاخصهاي كليدي عملكرد بصورت نظامند، از اثربخشي و كارايي نظامهاي بيان شده اطمينان حاصل مي‏نمايند.

مسير تعالي در شركت امداد خودرو سايپا

 با توجه به اهتمام رهبران شركت در زمينه تعالي سازماني، حركت در مسير تعالي همواره جزء فعاليت‌هاي مديريتي مهم در سرفصل برنامه‌هاي شركت بوده و اهتمام خاصي در اين زمينه وجود داشته است كه از آن جمله مي‌توان به برگزاري دوره‌هاي مرتبط، خودارزيابي، تعريف پروژه‌هاي بهبود، تهيه و توزيع كتاب، بروشور و فلش كارت در زمينه تعالي، تشكيل كارگروه‌هاي تعالي و سفر تعالي داخلي شركت، شركت در تورهاي تعالي گروه و جوايز تعالي گروه و موسسه مطالعات اشاره كرد كه اين مسير در سال‌هاي آينده نيز در دست اقدام مي‌باشد. برخي از افتخارات كسب شده در زمينه تعالي سازمانی در سالهاي گذشته توسط شركت امداد خودرو سايپا به ترتيب جدول ذيل مي‌باشد :

1