آغاز پروژه پیاده سازی مدل 34000 منابع انسانی در امداد خودرو سایپا


به منظور آسیب شناسی تمامی فرایندها و نگرش های منابع انسانی بصورت منسجم و همچنین استقرار یکپارچه و جامع آن فرایندها در سازمان، پس از دو مرحله خودارزیابی متوالی صورت گرفته در سال های 95 و 96 و نیز تعیین سطح بلوغ منابع انسانی، از سال جاری اجرای پروژه پیاده سازی مدل 34000 در شرکت امداد خودرو سایپا آغاز گردید.

در این راستا محمدصادق قلی زاده، مدیر پروژه جاری سازی مدل 34000 در امداد خودرو سایپا گفت: این مدل نقشه راهی برای تعالی سیستم های منابع انسانی در جهت تحقق استراتژی های سازمان ارائه می نماید. سلسله مراتبی بودن آن و نیز تعریف دقیق اقدامات و توانمندی هایی که شرکت ها بر اساس اولویت در هر سطح از بلوغ برای اجرا و ارتقای سیستم منابع انسانی به آن نیازمندند از جمله ویژگی های این مدل است. 

وی بیان داشت: در اکثر سازمان ها سیستم های منابع انسانی مکمل و یکپارچه ای که از همسویی عمودی و افقی لازم برخوردار باشد وجود ندارد و یا کمرنگ است لذا این موضوع دلیل اصلی ترک خدمت داوطلبانه کارکنان نخبه و از دست رفتن سرمایه انسانی است. در مقطع حساس کنونی که صنعت خودروسازی کشور و به ویژه گروه خودروسازی سایپا نیازمند نیروهای خبره، مستعد و باانگیزه می باشد. شرکت امداد خودرو سایپا با آغاز فرایند اجرای این مدل در راستای بهبود سطح بلوغ منابع انسانی و استقرار کامل تمامی فرایندهای لازم و ارتقای نتایج و نگرش های مربوطه قدم برداشته است.

وی افزود: مدل 34000 منابع انسانی دارای پنج سطح بلوغ بوده که هر سطح آن یک مرحله تکاملی است، هر سطح شامل چهار فرایند هدف مند است که اگر اهداف آن به درستی برآورده شود می تواند سه نگرش یا شاخص مرتبط با آن سطح را بهبود دهد و هنگامی که اهداف همه فرایندها در یک سطح بلوغ پوشش داده شد، سازمان آن سطح بلوغ را کسب کرده و می تواند وارد سطح جدیدی از قابلیت های منابع انسانی شود.

شایان ذکر است در مجموع مدل 34000 دارای شانزده فرایند سلسله مراتبی با 20000 امتیاز و دوازده نگرش و نتایج کیفی با 14000 امتیاز و نیز تعدادی سنجه کمی است.

آخرین خبرها

  • سايپا خودروساز اول كشور باقی ماند/ توليد بيش از ۱۰۰ هزار خودرو در بهار ۹۸ توسط سايپا / بیشترین تیراژ تولید و سهم بازار در بین خودروسازان کشور
  • مديرعامل گروه خودروسازی سايپا خبر داد:سایپا به ركوردی بالاتر در توليد روزانه خودرو رسید/ می‌توان تحریم صنعت خودرو را بی‌‌‌اثر کرد
  • طرح امدادی گروه خودروسازی سایپا ویژه ی سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)و عید سعید فطر
  • ‎از هفتم خرداد و با هدف عرضه مستقيم خودرو به مشتريان واقعي آغاز مي‌شود؛فروش فوري محصولات سايپا با ارائه تسهيلات
  • پويش ملي داخلي‌سازي قطعات محصولات سايپا ادامه دارد؛سايپا دوباره فعالان صنعت و دانشگاه را فراخواند
  • مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:سایپا پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو را راه‌اندازی کرد
  • زامياد، پرپتانسيل‌ترين شركت خودرويي در بازار بورس شد
  • پیام مدیرعامل سایپا به‌مناسبت يازدهم ارديبهشت؛كارگران ارزشمندترين سرمايه سايپا هستند
  • پيام تشكر مديرعامل سايپايدك از تلاش‌هاي امدادگران سايپا
  • باهدف امدادرسانی به سیل‌زدگان استان لرستان صورت گرفت؛ارسال دومین محموله کمک‌رسانی سایپا به مناطق سیل زده